اسپم سئو

اسپم سئو چیست؟ راه های مقابله با اسپم سئو

 

جملات منفی سئو (حملات اسپم SEO نیز نامیده می شوند) به طور فزاینده ای رایج شده اند. این حملات با گمراه کردن سایت ها   مانندکلمات کلیدی مخرب و بک لینک ، رتبه بندی جستجو در وب سایت را غرق می کند. بنابراین درک چگونگی تقویت امنیت SEO مهم است و جلوگیری از این نوع حملات ضروری است.

بنابراین اگر می خواهید همچنان با قدرت کسب و کار خود ادامه دهید، باید خود را با به روز ترین این تهدید ها آشنا شوید. بعلاوه راه های پیشگیری و مبارزه با آن ها را بدانید.

اسپم سئو

اسپم سئو چیست؟

اسپم spam به معنی کرم و مزاحم، در همه جای دنیای الکترونیک کاربرد دارد. هر گونه فعالیت یا شیء مجازی در دنیای اینترنت که خاصیت مخرب یا مزاحم یا بیهوده داشته باشد اسپم تلقی می شود.

لینک هایی که در کامنت های وب سایت ها بی هدف و صرف ایجاد لینک ایجاد می شود. همچنین لینک های تبلیغاتی که در جاهایی که نباید درج شوند، همگی اسپم هستند.

SEO spam یکی از رایج ترین هک ها برای نفوذ به وب سایت شما است. از روش های بک لینک گیری تا مشکلات سئوی داخلی سایت مانند وجود لینک های مخفی یا غیرعادی میتواند موجب اسپم شدن آن صفحه در گوگل شود.

Spamdexing همچنین در سئو گاهی دارای سود است. به همین دلیل همیشه توسط عده ای استفاده می شود.مثلا بسیاری از افراد سعی می کنند با روش های spam و کلاه سیاه سعی کنند موتور جستجو رو را فریب دهند. همچنین سایت خود را در صفحه اول نتایج گوگل و موتور های جستجو به نمایش آورند.

گوگل هر روزه در حال تلاش جهت بهبود نتایج جستجو ها می باشد. در نتیجه بهترین سایت ها را به بازدیدکنندگان نمایش  می دهد. سایت ها با نداشتن روش مناسب برای لینک سازی، یا درصورت داشتن تعداد زیادی مقالات غیرمرتبط با حوزه فعالیت، شانس زیادی برای گرفتن رتبه نخواهند داشت. همچنین گوگل آن سایت ها را اسپم شناسایی می کند.

وقتی سایتی از نظر موتور های جستجو اسپم شناخته شود از نتایج حذف خواهد شد. همچنین وقتی سایتی اقدام به کارهایی اسپم گونه کند، مورد اخطار و تنبیه از سمت موتورهای جستجو قرار می گیرد.

مشکل Spamdexing یا صفحه اسپم در سئو چرا به وجود می آید؟

معمولا افرادی که بخواهند رتبه و جایگاه سایت خود را با روش های سئوی کلاه سیاه یا همان روش هایی که مخالف با قوانین و شرایط گوگل میباشد در نتایج جستجو ها بهبود بخشند به این مشکل برخورد میکنند.

اسپم سئو ممکن است توسط سئوکار یا شرکتی که کار سئو سایت شما را انجام میدهد، رقبا و یا خود مدیریت سایت انجام شود. بنابراین در حین رفع مشکل حتما بررسی های لازم را انجام دهید تا در آینده دوباره دچار این مشکل نشوید.

در صورت برخورد با این موضوع گوگل ممکن است سریعا سایت شما برخورد نکند. این امکان وحود دارد که برای بازه زمانی مشخصی به شما فرصتی جهت رفع مشکلات سایت را دهد. زیرا خیلی اوقات خود مدیر سایت هم ممکن است که از مشکل صفحه اسپم در سئو در جریان نباشد.بخاطر همین در یک بازه زمانی فرصت و زمان دارد تا مشکل را رفع کند.

برخورد گوگل با صفحات اسپم در سئو یا همان Spamdexing چگونه است؟

  • ممکن است برای همیشه سایت شما از نتایج جستجو ها حذف شود.
  • ممکن است که بصورت موقتی و در یک بازه زمانی سایت شما افت کند و بعد از مدتی برگردد.
  • بعد از مدتی شما با بخشی از کلمات کلیدی مهم سایت خود، افت رتبه و جایگاه خواهید داشت.

 

این مقاله را هم بخوانید: عوامل موثر در رتبه بندی سئو چیست؟

 

اسپم سئو

راه های مقابله با اسپم سئو

اسپم سئو می تواند تاثیراتی بسیار منفی بر موفقیت کسب و کار شما بگذارد. این تاثیرات به صورت آلوده کردن صفحات وب سایت به کلید واژه های نا مربوط و افزایش رتبه شما در موتور های جستجو خود را نشان می دهد. از راه های مقابله با اسپم سئو چند مورد را در زیر آورده ایم:

نرم افزار و افزونه های خود را به روز کنید.

نرم افزار سیستم مدیریت محتوای خود را به روز نگه دارید. نرم افزار و افزونه های منسوخ شده در وب سایت شما می توانند آسیب پذیری هایی ایجاد کنند که مجرمان اینترنتی می توانند از آنها سو استفاده کنند. بنابراین یکی از بهترین روش ها چک های معمول برای اطمینان از به روز بودن همه نرم افزارها و بررسی کامل بودن وصله های امنیتی است.

حذف برنامه هایی که به آنها نیازی ندارید ایده بسیار خوبی است. هرچه سایت شما پیچیده تر باشد ، خطر امنیتی شما  مخصوصا در مقابل اسپم سئو بیشتر می شود.

پروفایل های بک لینک را پیگیری کنید.

ایجاد پیوندها و هدایت مجدد با کیفیت پایین روشی معمول برای حملات منفی سئو توسط مجرمان اینترنتی است. بنابراین پیگیری این موارد در وب سایت شما بسیار مهم است. به عنوان یک بهترین روش ، از ابزارهای مانیتورینگ SEO استفاده کنید که می توانند لینکها و کلمات کلیدی را ردیابی کنند. به این صورت به شما کمک می کند به سرعت تشخیص دهید که یک مجرم سایبری در حال ایجاد هدایت های مخرب به سایت شما است.

 فایروال برنامه وب (WAF) نصب کنید.

شما می توانید با نصب WAF اجازه ندهید ربات ها نظرات ناخواسته را در وب سایت خود قرار دهند. WAF به عنوان دروازه بان وب سایت شما عمل می کند و مهمترین تهدیدات امنیتی را قبل از رسیدن به سایت شما مسدود می کند. هنگام ارزیابی گزینه های WAF  راه حلی که انتخاب کنید که شامل یک CAPTCHA داخلی به عنوان یک لایه امنیتی بیشتر است.

 بر کلید واژه ها نظارت داشته باشید

ترافیک و کلید واژه های صفحات مختلف سایتتان را دائما بررسی کنید. تیم سئو سایت متوجه هر نوع مورد مشکوک در ارتباط با کلید واژه های سایت خواهند شد. امنیت یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای سایت و محتواهای خود انجام دهید.

وب سایت خود را توسط ابزار وب مستر گوگل ثبت کنید

در حال حاضر گوگل، پر مخاطب ترین و محبوب ترین موتور جستجوی دنیاست. نرم افزار های گوگل دائما در حال بررسی و رتبه بندی وبلاگ ها و سایت ها در سطح اینترنت می باشند. بنابراین ثبت سایت به کمک ابزار های گوگل می تواند مطمئن ترین راه ممکن باشد. زیرا به شما این امکان را می دهد تا با به روز ترین ابزار های موجود این کار را انجام دهید. شما می توانید این کار را به صورت رایگان و در کم ترین زمان ممکن انجام دهید.

این ابزار در صورتی که مشکلی در وبسایت شما مانند اسپم سئو مشاهده کندبه شما هشدار می دهد. پیش از این که آن را در معرض دید عموم قرار دهد.

از سرویس های نظارتی برای اسپم سئو استفاده کنید

سرویس ها نظارت سایت وظیفه تشخیص زنگ خطر هایی مانند اسپم سئو  را دارند که شما به تنهایی متوجه آن ها نخواهید شد. سرویس های نظارتی (مانیتورینگ) به عنوان مکمل ابزار وب مستر گوگل به شمار می روند. آنها در کنار ابزار وب مستر گوگل خیال صاحبان کسب و کار های کوچک و بزرگ را از بابت امنیت وب سایت راحت می کند.

 

حائریمشاهده نوشته ها

Avatar for حائری

موسس کارمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *