جایگاه و درآمد جهانی طراحان گرافیک

طراح دیجیتال گرافیک ( graphic designer )، فردی است که با الهام از علوم گرافیک، هنر، طراحی و با بهره گیری از ابزار های طراحی دیجیتال همانند نرم افزار های ادیت و طراحی تصویر ادوبی فتوشاپ photoshop، ادوبی ایلاستریتور adobe illustrator، ادوبی ایندیزاین adobe indesign، کورل دراو corel draw به ایجاد اثری گرافیکی در دنیای دیجیتال میپردازد.

 

بازار کار طراحان گرافیک در ایران

امروزه در کشورمان ایران، با همه گیری کسب و کارهای اینترنتی و زیر ساخت های آن، امر تولید محتوای تصویری و ویدیویی جهت پروموت و ارائه محصولات بیزنس ها امری متداول و حیاتی شده است.

قطعا در قسمت ارائه محتوا جهت تبلیغات و برندینگ، رقابت های بسیاری در این بسترها وجود دارد. با این شرایط محتواکاران زبردست بازار کار داغی خواهند داشت و رقابت برای به کارگیری فرد متخصص تر و خلاق تر داغ تر میشود.

اگر شما بعد از دوران آموزشی خود توانستید به یک طراح گرافیک حاذق چه گرافیک تصویری و چه گرافیک ویدیویی تبدیل شوید قطعا بدانید کار برای شما با درآمد بالایی وجود خواهد داشت.

طراحان گرافیک از جهت های گوناگون میتوانند شغل های خیلی خوبی داشته باشند. اولین دلیل ما این است که یک طراح گرافیک میتواند به صورت فریلنسر freelancer مشغول به کار شوند و اتفاقا تقاضای خوبی برای این مورد وجود دارد چرا که کارفرما تمایل به پرداخت هزینه کمتر در شرایط دورکاری دارد.

دومین دلیل این است که یک گرافیک دیزاینر با رزومه مناسب میتواند درآمد خوبی داشته باشد. ( 4 میلیون الی 10 میلیون در ماه )
سومین دلیل ما این است که یک گرافیست با هنر سروکار دارد و همانند نقاشی میتوان از کار لذت برد و به کار معنا و مفهوم داد.
چهارمین دلیل این است که شغل طراحی پرستیژ خوبی دارد و شما به عنوان یک طراح دیجیتال از جایگاه بالایی در یک کسب و کار برخوردار خواهید شد و حتی در بعضی موارد دیده شده است که طرح طراح را فقط با یک بار ارائه میبایست پذیرفت و امکان اصلاح از اول وجود ندارد.
البته در این موضوع تا حد زیادی باید به گرافیست ها حق داد چرا که امر طراحی خلاقانه و آفریننده است که نیاز به تمرکز بالایی میباشد.

 

بازار کار طراحان گرافیک در خارج ایران

خب در این قسمت به بحث جذابی از این مقاله میپردازیم که آن هم بررسی شرایط بازار کار طراحان گرافیک دیجیتال هست که جدیدا با استقبال خوبی از جوانان ایرانی همراه شده است.

با افزایش نرخ دلار و همچنین کم ارزش شدن واحد پولی ریال، پروژه های خارجی که معروف به پروژه های دلاری نیز میباشد بسیار جذاب شده اند و خیلی از جوانان جویای کار که دارای مهارت در این زمینه هستند با جذب پروژهای دلاری از طریق سایت های مرتبط نظیر freelancer.com و غیره میتوانند درآمد های به مراتب بالاتری داشته باشند.

و اما بحث استخدام در خارج از کشور ( امریکای شمالی ) به چه نحوی است؟
طبق آمارهای موثق در سال 2020 در منطقه امریکای شمالی، میانگین درآمدی طراحان گرافیک دیجیتالی به 45000 دلار در سال میرسد.
که با محاسبه سرانگشتی و با احتساب نرخ کنونی دلار ( 30 هزار تومان) سالانه به عدد یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان میرسد که اگر این عدد را بر 12 تقسیم کنیم به عدد صد و دوازده میلیون تومان حقوق ماهانه خواهیم رسید.

خب قطعا رقم بالایی است و شما با این مبلغ حتی از یک دندانپزشک هم شاید درآمد بالاتری داشته باشید. اما خب این شرایط کاری تا حدودی برای خیلی از ایرانی ها امری در حد غیر ممکن میباشد.

کمترین نرخ درآمدی در امریکای شمالی 33 هزار دلار و بیشتر درآمد حدود 66 هزار دلار در سال میباشد.

اما بیایید نگاهی دقیق تر به این موضوع داشته باشیم.

 

شرایط کار در انگلستان

قطعا تعدادی از عوامل می توانند در امر حقوق سالانه تأثیر بگذارند مانند تجربه، عنوان شغلی و موقعیت مکانی اما ما میانگین شرایط را در نظر گرفته ایم.
در ژوئن 2019، در لندن، متوسط حقوق برای طراحان گرافیک 22209 پوند، متوسط حقوق برای طراحان گرافیک ارشد 39968 پوند و متوسط حقوق برای مدیران طراحی 60000 پوند است.

 

شرایط کار در استرالیا

در ماه ژوئن 2019، در استرالیا متوسط حقوق برای طراحان پایه 48376 دلار، متوسط حقوق برای طراحان گرافیک ارشد 79573 دلار و متوسط حقوق برای مدیران طراحی 142918 دلار است.


با پیچیده شدن دنیای طراحی، در سالهای اخیر رشته های طراحی گرافیک به طور فزاینده ای تخصص یافته اند. انواع تخصصی طراحان گرافیک عبارتند از:

طراح UI: به جهت طراحی رابط های کاربری برای برنامه ها، وب سایت ها، سرویس های تلویزیونی، کنسول های بازی متمرکز شده است. شما معمولاً با طراحان UX (تجربه کاربری) کار خواهید کرد، که به شما کمک می کنند طراحی های شما را به کد کاربردی و برنامه نویسی تبدیل کنند.
طراح تحریریه: بر طراحی چیدمان مطالب مخصوص کتابها، مجلات، روزنامه ها و غیره متمرکز شده است.
طراح بسته بندی: بر ایجاد طرح های آماده چاپ برای بسته بندی محصول متمرکز شده است.
طراح حرکت: تمرکز بر ایجاد انیمیشن های کوتاه و ساده بر اساس اصول طراحی گرافیک، برای وب سایت ها، برنامه های تلویزیونی، سکانس های مربوط به فیلم های سینمایی، فیلم های تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرد.
طراح فضای محیط: متمرکز بر طراحی گرافیکی برای فضاهای فیزیکی، مانند فضاهای کنفرانس، فضای داخلی فروشگاه ها، موزه ها، حمل و نقل عمومی و غیره میباشد.

البته ذکر یک نکته اهمیت دارد از این بابت که حقوق هر نوع طراح بسیار متفاوت خواهد بود. بنابراین اگر به عنوان یک طراح تحریریه کار می کنید، انتظار نداشته باشید که حقوق شما با یک طراح UI مطابقت و همخوانی داشته باشد، زیرا به طور کلی این نوع شغل( طراحی رابط کاربری ) مبلغ بسیار بیشتری دریافت خواهد کرد.

نتیجه گیری

این روزها و با توجه به شرایط بازار کار چه داخلی و چه خارجی، دیگر نباید به مدرک تحصیلی مان دلمان را خوش کنیم زیرا دنیای کسب و کارها به سمت مهارت محوری حرکت میکند.
از این رو اگر این مطلب را میخوانید و مهارتی تا به حال کسب نکردید مجموعه کارمان به شما پیشنهاد میکند که حتما در فیلد مورد علاقه تان به کسب مهارت بپردازید.
خوشبختانه مجموعه کارمان با ایجاد شرایط آموزش و کارآموزی در فیلدهای گرافیکی این فرصت رو برای جوانان جویای فرصت و کار فراهم کرده است.

اگر تمایل دارید هم آموزش های کاربردی ببینید و هم آن آموزش ها را به عمل و کار مبدل کنید و مدرک پایان دوره از اینها بدست آورید قطعا دوره های کارآموزی کارمان مناسب شما خواهد بود، فارغ از اینکه در کجای ایران هستید و در چه شرایطی باشید تمام این دوره ها برای شما در دسترس خواهد بود. در دوره گرافیک کارمان به شما 30 ساعت دید گرافیکی و نرم افزار گرافیکی از جمله فتوشاپ و ایلاستریتور آموزش داده میشود، بعد از آموزش به شما پروژه های عملی داده میشود و نمونه کار های شما در وبسایت هومان درج میشود.
و در انتهای دوره کارآموزی مدرک پایان دوره داده میشود. کارآموزان برتر، توسط مجموعه هومان استخدام میشوند.
جهت ثبت نام در دوره آموزشی کارآموزی گرافیک یا کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه گرافیک کارمان شوید.
صفحه دوره گرافیک کارمان
https://karmansystem.com/graphic-class/


امیدواریم که در جای جای ایران موفق و تندرست باشید و به میهن خود خدمت کنید.

حائریمشاهده نوشته ها

Avatar for حائری

موسس کارمان

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *