چگونه قالب مناسب برای وب سایت انتخاب کنیم؟

انتخاب قالب مناسب برای وب سایت به کسب و کارها کمک می کند تا ظاهری زیباتر به سایت خود ببخشند. در نتیجه این کار، جذابیت سایت بیشتر شده و افراد بیشتری نسبت به استفاده از مطالب آن ترغیب می شوند. در این مطلب قصد داریم راهکارهایی به شما ارائه دهیم که پاسخ سوال خود را در رابطه با انتخاب قالب مناسب برای وب سایت، پیدا کنید. با ما همراه باشید.

اهمیت انتخاب قالب مناسب

راه اندازی وب سایت یکی از اصلی ترین اقداماتی است که به کسب و کارها کمک می کند تا در فضای آنلاین فعالیت داشته باشند. فرقی ندارد که وب سایت طراحی شده شرکتی باشد یا فروشگاهی، در هر حال بستری مناسب برای معرفی محصولات و خدمات شما به مشتریان خواهد بود.

طراحی و چیدمان صفحات، مهم ترین کاری است که قالب ها برای سایت شما انجام می دهند. چیدمان المان ها در برخی از سایت ها به قدری خوب و جذاب طراحی شده است که انگار هر چیزی درست در جایگاه مناسب خود قرار دارد. همین نکته باعث جذب بیشتر مخاطبان شده و آن ها را نسبت به سپری کردن زمان خود در سایت شما ترغیب می کند.

از طرف دیگر، سایتی را تصور کنید که هیچ چیزی در جای درست خود قرار نداشته و ظاهر مناسبی برای ارائه ندارد. بدیهی است که چنین سایتی نمی تواند توجه مخاطب را به خود کند. هر چقدر هم که طراحی سایت و محتوای آن قدرتمند باشد، باز هم خلا زیبایی ظاهری نقطه ضعف بزرگی برای سایت محسوب می شود. به همین علت گفته می شود که انتخاب قالب مناسب برای سایت از اهمیت بالایی برخوردار است.

8 نکته برای انتخاب قالب مناسب برای سایت

1- مدل های پیچیده را فراموش کنید.

مدل های پیچیده نه تنها کار شما را سخت تر می کنند، بلکه باعث شلوغ تر شدن سایت شما نیز می شوند. سعی کنید تا حد امکان از قالب هایی استفاده کنید که صفحه را خیلی شلوغ نکرده و فضایی برای تنفس در نظر گرفته اند.

2- قالبی انتخاب کنید که از افزونه های مورد نظر شما پشتیبانی کند.

هر یک از قالب های وردپرس قابلیت های مختلفی دارند. در زمان انتخاب قالب مناسب برای وب سایت خود به این قابلیت ها توجه داشته باشید. بهترین کار این است که ابتدا افزونه های مورد نیاز کار خود را مشخص کنید. سپس قالب های انتخابی خود را بررسی کنید و ببینید که آیا از افزونه های مد نظر شما پشتیبانی می کند یا نه.

3- قالب مناسب برای سایت، باید ریسپانسیو باشد.

ریسپانسیو (responsive) بودن سایت به این معنا است که تنها برای یک دستگاه خاص مثل سیستم های کامپیوتری طراحی نشده و برای استفاده در سایر دستگاه ها از قبیل موبایل و تبلت نیز مناسب می باشد. در انتخاب قالب حتما به این نکته توجه داشته باشید که قالب شما باید ریسپانسیو باشد تا در دستگاه های مختلف ظاهری به هم ریخته و نامنظم نداشته باشد.

انتخاب قالب ریسپانسیو برای سایت

4- ترجیحا از قالب های چند زبانه استفاده کنید.

برخی از قالب ها چند زبانه هستند. این نکته بدین معنا است که امکان انتخاب زبان فارسی به عنوان زبان اصلی قالب وجود دارد. این نکته به ویژه برای افرادی کاربرد دارد که به زبان انگلیسی مسلط نیستند و یا به هر دلیل دیگری تمایل دارند از قالب های فارسی زبان استفاده نمایند.

5- بهتر است قالب با مرورگرهای مختلف مطابقت داشته باشد.

ممکن است کاربران با استفاده از مرورگرهای مختلفی به وب سایت شما مراجعه نمایند. فرض کنید قالبی که انتخاب کرده اید، با همه مرورگرها تطبیق نداشته و تنها در یک یا دو مرورگر خاص عملکرد مناسبی دارد. نتیجه استفاده از چنین قالبی این است که بخشی از کاربران از سایت شما رضایت داشته و بخشی دیگر با نارضایتی از آن خارج می شوند. بنابراین برای جلوگیری از خروج کاربران تنها به دلیل استفاده از قالب نامناسب، حتما به این نکته توجه داشته باشید.

6- قالب مناسب برای سایت باید پشتیبانی داشته باشد.

مشکل مشترک میان بسیاری از قالب های رایگان این است که پشتیبانی و خدمات پس از فروش ندارند. در چنین شرایطی اگر هر مشکلی برای قالب شما اتفاق بیفتد، هیچ کسی پاسخگوی سوالات شما نخواهد بود. برای جلوگیری از بروز این مشکل و متحمل شدن بار مالی فراوان آن، بهتر است از قالب هایی استفاده کنید که حتما خدمات پس از فروش و پشتیبانی داشته باشند.

7- قالب های سئو شده بهترند.

بهینه سازی کدهای قالب تاثیر مثبت روی سئو سایت شما خواهد داشت. اغلب قالب های غیر رایگان، با ضمانت بهینه سازی کدها برای موتورهای جستجو به فروش می رسند.

8- قابلیت به روزرسانی قالب را بررسی کنید.

اغلب قالب های رایگان که در سطح وب پیدا می شوند، یک بار خریداری و به زبان فارسی ترجمه شده اند. با گذشت زمان، نسخه در دسترس شما قدیمی شده و ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای سایت وردپرسی شما شود. از این رو توصیه می شود که قالب هایی انتخاب نمایید که قابلیت آپدیت داشته باشند.

جمع بندی

در این مقاله از سایت کارمان 8 نکته برای انتخاب قالب مناسب برای سایت های مختلف بازگو کردیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده به سوالات شما در این باره پاسخ داده باشد. پیشنهاد به مطالعه بیشتر: چگونه مناسب ترین هاست فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنیم؟

حائریمشاهده نوشته ها

Avatar for حائری

موسس کارمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *