انتخاب هاست برای سایت فروشگاهی

انتخاب هاست مناسب، یکی از تاثیرگذارترین عوامل روی سرعت سایت می باشد. در واقع هر چه هاست فروشگاه اینترنتی یا هر سایت دیگری قوی تر بوده و از سرعت بهینه تری برخوردار باشد، مدیریت سرورها بهتر انجام شده و می توانید محتواهای بیشتر و حجیم تری روی سایت آپلود کنید.

ویژگی های هاست فروشگاه اینترنتی

برای انتخاب بهترین و مناسب ترین هاست برای فروشگاه اینترنتی خود، در ابتدا باید ویژگی های آن را خوب شناخته و سپس نسبت به تهیه آن اقدام نمایید. اولین نکته، ارائه SSL رایگان همراه با هاست می باشد. امنیت بالا و تیم پشتیبانی قوی، به شما کمک می کند تا با خیال راحت به فعالیت سایت خود ادامه دهید. همچنین فراهم کردن امکان استفاده از درگاه های پرداخت مختلف، نکته حائز اهمیت دیگری است که باید در زمان خرید هاست فروشگاه اینترنتی به آن توجه نمایید. قابلیت مقیاس پذیری دوره های پر ترافیک را نیز باید در نظر داشته باشید.

ویژگی های هاست سایت فروشگاهی

8 ویژگی که باید در انتخاب هاست به آن توجه کنید

1- عملکرد اجرایی هاست

سرعت هاست نکته بسیار مهمی است که نه تنها روی تجربه کاربران سایت اثر می گذارد، بلکه به طور مستقیم با سئو سایت نیز در ارتباط است. به یاد داشته باشید که سرعت لود سایت شما باید به گونه ای باشد که به زمانی بیشتر از 3 ثانیه نیاز نداشته باشد، در غیر این صورت کاربران از سایت خارج شده و به احتمال 80 درصد باز نمی گردند.

2- امکان ذخیره فایل و پهنای باند

همان طور که می دانید تصاویر بخش های مهمی از محتوای صفحات مختلف سایت هستند که تاثیر بسزایی در طراحی صفحه و حتی سرعت لود سایت دارند. از طرف دیگر، سایت های فروشگاهی باید حتما تصاویر دقیق و باکیفیتی از محصولات و خدمات خود در اختیار مشتریان و مخاطبان قرار دهند. از این رو می توان گفت که در اغلب موارد، تعداد و حجم تصاویر به کار رفته در یک سایت فروشگاهی در مقایسه با سایت های شرکتی بیشتر است. همین نکته موجب شده است تا پهنای باند هاست از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. در واقع هر چه هاست انتخابی شما پهنای باند بیشتری داشته باشد، سرعت آپلود، نمایش و لود تصاویر نیز بیشتر شده و تجربه بهتر و خوشایندتری از گشت و گذار در سایت شما برای مخاطبان به ارمغان می آورد.

3- مقیاس پذیری خودکار هاست فروشگاه اینترنتی

رشد مخاطبان و ترافیک سایت های فروشگاهی تقریبا غیر قابل پیش بینی می باشد که در شرایط و بازه های زمانی مختلف می تواند تغییر کند. مقیاس پذیری خودکار هاست سرویسی است که به سایت شما کمک می کند تا با افزایش درخواست ها، تطبیق پیدا کرده و بر اساس نیاز، کاهش یا افزایش یابد.

4- پشتیبانی فعال

برخورداری از پشتیبانی فعال یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که در زمان استفاده از تمامی خدمات در حوزه های مختلف باید به آن توجه داشته باشید. این خدمت در ظاهر ساده به شما کمکمی کند تا در صورت مواجهه با هر گونه مشکل احتمالی، به راحتی با ارائه دهنده سرویس ارتباط برقرار کرده و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

5- امنیت کامل

هاست سایت فروشگاهی را باید با دقت بالایی انتخاب کنید تا امنیت سایت خود را تا حد زیادی تامین کرده و از بروز مشکلاتی نظیر هک شدن سایت، جلوگیری نمایید. اگر هاست شما به اندازه کافی امن نباشد، امکان نفوذ افراد سودجو به سایت شما و استفاده از اطلاعات کاربران به راحتی برای آن ها امکان پذیر خواهد بود.

6- قابلیت پیاده سازی هاست فروشگاه اینترنتی با ووکامرس

ووکامرس سیستمی است که در طراحی اغلب فروشگاه های اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد. نکته حائز اهمیت در این باره این است که برخی از سرویس های هاستینگ با این سیستم هماهنگ نبوده و ممکن است برخی از امکانات پیشرفته نظیر حافظه پنهان را فعال نکند.

7- بک آپ گیری خودکار

بسته به نوع کاربرد باید هاست فروشگاه اینترنتی ساعتی، روزانه هفتگی یا ماهانه نسبت به گرفتن بک آپ اقدام نماید. این کار به شما کمک می کند تا احتمال از بین رفتن اطلاعات شما بر اثر آپدیت های مختلف به حداقل ممکن رسیده و هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشید.

8- سازگاری هاست با محیط سایت

در برخی از موارد، برنامه نویسان و طراحان سایت نیاز به فعال کردن گزینه های پیشرفته ای برای سایت خود دارند. از این رو باید حتما پیش از تهیه هاست فروشگاه اینترنتی این مشخصه ها را تعیین کرده و پس از بررسی، نسبت به انتخاب هاست مناسب اقدام شود.

جمع بندی

در این مقاله از سایت کارمان نکاتی برای انتخاب هاست مناسب فروشگاه اینترنتی بازگو کردیم. امیدواریم که مطالب ارائه شده به سوالات شما در این باره پاسخ داده باشد. پیشنهاد به مطالعه بیشتر: مقاله دامنه سایت چیست؟ نکات مهم در تعیین دامنه سایت چیست؟

حائریمشاهده نوشته ها

Avatar for حائری

موسس کارمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *