اهمیت کلمات کلیدی و تراکم آنها

کلمه کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی از مهم ترین اجزای یک محتوا هستند. در واقع در محتوا همواره قصد داریم در رابطه با چیزی به خواننده اطلاعات بدهیم.کلیدواژه کانونی کلمه ای هست که یک تصویر اولیه و کلی از محتوای کل می دهد. این واژگان خلاصه شده محتوا و چیزی هستند که محتوا حول ومحور آن برای ارائه نوشته شده است. در فضای مجازی واژه کلیدی افزون بر تعریف بالا معنی دیگری نیز دارند. در واقع آن دسته کلماتی که توسط یک کاربر در مرورگرها وارد می شود و کاربر با آنها به سایت و محتوای ما هدایت میشود واژگان کلیدی هستند. هرچه یک واژه مرتبط با محتوا بازدید کننده بیشتری را برای محتوای ما داشته باشد اهمیت بیشتری دارد.  این واژگان یکی از عوامل موثر رتبه بندی سئو سایت می باشند.

اهمیت کلمات کلیدی در محتوا و سئو چیست؟

اهمیت کلمات کلیدی در معرفی محتوا شما به موتورهای جستجوگر به عنوان محتوای مرتبط با موضوع است. هرچه این واژگان قرابت و نزدیکی بیشتری با موضوع سایت شما داشته باشد امتیاز سئو بیشتری کسب می کنید. درواقع هرچه مرتبط تر باشند موتورهای جستجوگر اعتبار بیشتری برای شما قائل شده و جایگاه بالاتری را کسب می کنید. با کسب رتبه و جایگاه بالاتر ترافیک و بازدید بیشتری به سمت شما روانه می شود. البته صرفا تکرار بسیار و بی هدف keyword که براساس هیچ الگویی نباشد نه تنها نتیجه مثبت ندارد بلکه آثار منفی بسیاری به همراه خواهد داشت. حواستان باشد که این واژگان درست ،به جا ،به اندازه  در محتوا به کار بروند.

تاثیر واژگان وکلمات کلیدی بر رتبه سئو سایت

انواع کلمات کلیدی

User Intent و Search Volume دو دسته بندی هستند که برای کلمات کلیدی به طور کل ارائه شده اند .

User Intent

در ترجمه User Intent از آن به عنوان واژگانی که رساننده مقصود یک کاربر از سرچ در مرورگرها یاد شده است. خود آن نیز به طور کلی به بخش تقسیم می شوند.بخش اول کلماتی هستند که در حوزه معاملات هستند و برای خرید یا فروش و غیره هستند. بخش دوم واژگانی هستند که با هدف به دست آوردن اطلاعات به کار می روند. بخش آخر نیز کلماتی هستند که برای رفتن به صفحه خاصی به کار می روند اما آدرس دقیق آن صفحه مشخص نیست. مثلا صفحات شرکت ها و استارت آپ ها از نمونه صفحه های دسته سوم هستند.

Search Volume

در ترجمه این دسته از آنها به عنوان کلمات کلیدی یاد می شود که براساس میزان حجم و ترافیک جستجو دسته بندی می شوند. که این دسته بسیار گسترده و زیاد هستند آن را نیز به سه بخش تقسیم کرده اند. به سه بخش  کلمات اصلی ، عبارتی و واژگان کلیدی طولانی  بخش کرده اند.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی اصلی گسترده

این واژگان کلمات کلیدی هستند که ترافیک بسیاری از جستجو را به خود اختصاص داده اند. دلیل حجم بالای جستجوی آنها سادگی واختصار این کلمات و همچنین شامل طیف بسیاری از شاخه شدن می باشد. این واژگان بیانگر یک مفهوم عمده وگسترده هستند. در نتیجه با جستجوی این کلمات در مرورگرها با نتایج بسیار و متفاوت  مواجه می شویم که هر کدام  در رابطه با بخش خاصی است.رقابت برای بدست آوردن جایگاه و رتبه بالا در موتورهای جستجوگر برسر این کلمات بسیار سخت و دشوار می باشد ونیازمند صرف وقت انرژی و هزینه بسیاری است.

واژگان کلیدی عبارتی و طولانی

در مقایسه با نوع اول در  کلمات کلیدی عبارتی جستجوی این واژگان مقصود کاربر شفاف تر بوده ونتایج کمی تخصصی و مرتبط تر نشان داده می شود. در این دسته هم رقابت برسر جایگاه ورتبه  بسیار داغ می باشد. در نوع سوم  کلمات کلیدی از چند واژه تشکیل شده و در نتیجه به نسبت بقیه تخصصی تر میشود. در نتیجه این نوع بیانگر یک هدف خاص از جستجو بوده و بنابر این نتایج از شفافی بیشتر و ارتباط نزدیک تری برخوردار هستند. رقابت بر سر جایگاه و امتیاز بالا در این دسته از دو بخش دیگر راحت تر می باشد. اما باید توجه شود به دلیل تخصصی تر شدن آن جامعه آماری کمتری آن ها را جستجو می کنند.

تراکم کلمات کلیدی

تراکم کلمه کلیدی در محتوا چیست و چه مقدار باید باشد؟

میزان استفاده از کلمه کلیدی و تکرار آن نسبت به تمام واژگان نوشته شده در متن برابر با چگالی کلمات کلیدی می باشد. از این نسبت به عنوان یک معیار برای بررسی مرتبط بودن محتوا با واژگان کلیدی استفاده می شود. البته مقدار تاثیر آن در رتبه بندی و امتیاز توسط جستجو گرها براساس الگوریتم موتور جستجوگر متفاوت است. بهتر است که درصد چگالی کلمات کلیدی بین 1 تا 3 درصد در متن باشد. البته توصیه می شود با ابزارهای مانند پلاگین یوست سئو میزان استفاده از واژگان کلیدی را اندازه گیری ومدیریت کنید.

 

جمع بندی 

امروزه موتورهای جستجوگر مانند سالیان پیش به کاربردن کلمات کلیدی را در رتبه بندی تاثیر نمی دهند. اما با این حال هنوز نیز واژگان کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و عاملی تاثیرگذار در کنار دیگر عوامل محسوب می شوند. در نتیجه توجه به اصول وقواعد به کاربردن کلمات بسیار مهم بوده وباید آن را یاد گرفت. در دوره کارآموزی دیجیتال مارکتینگ و همچنین دوره کارآموزی سئو  موسسه کارمان به طور کامل به این مبحث پرداخته می شود.

 

منبع : smarterdigitalmarketing

حائریمشاهده نوشته ها

Avatar for حائری

موسس کارمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *