اتریوم

معرفی اتریوم


اتریوم  Ethereum چیست؟

امروزه با گسترش دنیای ارز دیجیتال، تبادلات ارزی هر روز افزایش میابد. اتریوم یک نوعی دیگر از رمز ارز ها مانند بیت کوین، لایت کوین و.. میباشد؛ که یک پلتفرم بلاکچین جهانی متن باز و غیرمتمرکز است. اتریوم یک زیرساخت آزاد مبتنی بر فناوری بلاک چین است که می‌توان روی آن برنامه‌های کامپیوتری غیرمتمرکز را اجرا کرد. غیرمتمرکز بودن اتریوم یعنی دولت یا سازمانی آن را کنترل نمیکند بلکه به وسیله تعداد زیادی رایانه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. این رمز ارز تعلق به شخص خاصی ندارد و همه میتوانند مالک آن باشند و آن را کنترل کنند. سیستم آن به نحوی کار میکند که اگر یک برنامه روی شبکه آن پیاده سازی کنید دیگر قابل توقف و دستکاری نیست.

 Ethereum

تاریخچه اتریوم

ویتالیک بوترین یک برنامه نویس جوان روسی در سال 2013 ایده اولیه آن را مطرح کرد. اون معتقد بود بیت کوین دارای نواقصی است که باید رفع شود همچنین او همواره بیان میکرد که بلاکچین برای بستر رمز ارز بودن خیلی بزرگ است و توانایی های خیلی بیشتری دارد. او موفق شد سرمایه گذاران را به سوی خودش جذب کند با سرمایه ای بالغ بر 18 میلیون دلار اتریوم اولیه به صورت رسمی در سال 2015 آغاز به کار کرد. اما طولی نکشید که این رمز ارز نوپا در یک چالش بسیار بزرگ افتاد و با هک شدن آن باعث ضرر 50میلیون دلاری شد و همین ضربه باعث شد اتریوم کلاسیک (ETC) دسخوش تغییراتی شود و اتریوم (ETH) بوجود آمد.

هدف ساخت

هر رمز ارز پایه از واحد تشکیل دهنده کوچک تری ساخته شده. مثلا ارز دلار از واحد کوچک تر سنت تشکیل شده؛ بیت کوین از میلی، بیت و ساتوشی تشکیل شده است.

اتر نیز همانند ارز های بالا از واحد کوچکتری به نام szabo  سابو تشکیل شده است

**هر یک اتر برابر یک میلیون سابو است.**

اتریوم به منظور رقابل با بیت کوین ساخته نشد بلکه هدف آن مکمل کردن بیت کوین و رفع نواقص و کاستی های آن بود.

هدف اصلی آن  ایجاد یک محیط برای تبادلات مالی بدون دخالت انسان بود. به زبان ساده ارزهای اتر و اتر کلاسیک تنها برای کمک به اجرای اهداف پلتفرم Ethereum عرضه شدند.

Ethereum

ویژگی های اتریوم

همانطور که میدانید ارز های دیجیتال در شبکه بلاکچین مبادله میشوند. این بلاکچین برای اولین بار ایده اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز را عملی کرد بدون اینکه نیاز به شرکت‌های سوم شخص مثل گوگل باشد یعنی اتریوم دارای بلاکچین مخصوص خودش است و برای سرمایه گذاری یا تبادلات باید در بلاکچین مخصوص خودش وارد شوید.

پروتکل بلاکچین اتریوم تنها محدود به مبادلات ارزی نمیشود و دارای بخش های مختلفی است از جمله آنها: گیمینگ، آیتم های کلکسیونی، صرافی های غیر متمرکز، نصب تصدی توکن  و…

در شبکه Ethereum دو نوع ارز وجود دارد. توکن شبکه اتریوم اتر (Ether) نام دارد که با نام اختصاری ETH شناخته می‌شود و برای داد و ستد و پرداخت کارمزدها و خدمات محاسباتی در شبکه Ethereum مورد استفاده قرار می‌گیرد. و اتریوم کلاسیک، که به اختصار به آن ETC گفته می‌شود، بلاک چین جدا شده‌ای است که در نتیجه هاردفورک DAO (سازمان توسعه مستقل) ایجاد شد و قصد داشت تا یک ابزار بر پایه شبکه اتریوم طراحی کند که توسط آن، پروژه‌ای دیگر در این اکوسیستم بتوانند با توافق جمعی سرمایه جذب کنند.

اتریوم

معرفی سایت

برای خرید اتریوم میتوانید از سایت های زیر استفاده کنید.

bitireum.com

www.excoino.com

همچنین بخوانیم:

مزیت های ارز های دیجیتالی

بلاکچین چیست؟

معرفی بیت کوین

حائریمشاهده نوشته ها

Avatar for حائری

موسس کارمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *