طراحی لوگو کسب و کار

شاید تا حالا متوجه شده باشید که می توانید ماهیت یک کسب و کار را برای اولین بار با دیدن لوگو آن به درستی حدس بزنید حتی اگر قبلاً نام آن کسب و کار را نشنیده باشید، یا اینکه تا حالا برایتان پیش آمده است که نام کسب و کار را فراموش کرده ­اید ولی لوگو آن را نه، یا احتمالا با دیدن لوگو، نام کسب و کار را نیز به یاد آورده­ اید. پاسخ سوال اول و مطالب بعدی دلیلی می­شود بر وجود اهمیت طراحی لوگو در کسب و کار.

 

فرض کنید می ­خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید و در حال ارزیابی عوامل موثر برای ایجاد یک کسب و کار موفق هستید. تجربه حضور بنده در شرکت­های مشاوره­ ای و رشد دهنده کسب و کارهای کوچک موید این است که مدیران این کسب و کارها وجود یا عدم وجود لوگو را در عوامل موثر بر موفقیت کسب و کار خود در نظر نمی­گیرند. وجود یک لوگوی مناسب یکی از مهم­ترین ابزار در تبیلغات محصول شماست.(نقش لوگو در تبلیغات برندها). بنابراین ایجاد لوگو مناسب علاوه بر صرف کمی فکر و زمان نیازمند وجود یک تیم تخصصی است که علاوه بر تسلط بر علم فتوشاپ بر علم بازاریابی نیز تسلط داشته باشند. طراحی لوگو مناسب یک تلاش استراتژیک است که در آینده برای کلیه تبلیغات شما مهم خواهد بود. نباید به راحتی با آن برخورد شود.

در این مقاله به بررسی وجود و اهمیت طراحی لوگو در کسب و کار میپردازیم برای لحظاتی در ذهن خود به همه برندهای معروف فکر کنید. اکنون لوگو آنها را تجسم کنید، آسان است، درست است؟

 

 

اهمیت و جود طراحی لوگو در کسب و کار

 

طراحی لوگو

رقابت:

لوگو می تواند راهی مناسب در بازار رقابت تجاری شما باشد. همه کسب و کارهای معروف جهان، یک لوگو عالی دارند. لوگو، به آنها کمک میکند تا در بازار رقابت حرفی برای گفتن داشته باشند. علاوه بر این کار در برخی صنایع حتی اگر کسب و کار شما نوپا هم باشد نیازمند یک لوگو مناسب است. اگر یک لوگوی به یاد ماندنی برای کسب و کار خود داشته باشید، علاوه بر جذب مشتری بیشتر قطعا در ذهن آنها نیز باقی خواهید ماند. توجه داشته باشید که لوگوی کسب و کار شما فقط یک “تصویر فانتزی” نیست، بلکه یک ابزار مهم در مدیریت کسب و کار است.

اولین فرصت برای معرفی کسب و کار و تاثیر آن برروی مخاطب:

لوگو شما به احتمال زیاد یکی از اولین تعاملات مردم با شرکت شما است و این یک فرصت مناسب برای شماست که اولین احساس خوب را ایجاد کنید. در بازار رقابتی امروز بیشتر از هر زمان دیگری به تاثیر فوری بر روی مشتریان بالقوه خود نیاز دارید. تنها دو ثانیه زمان دارید که نگاه مشتری را به نام و برند خود جذب کنید. اینجاست که لوگوی مناسب و اصولی قدرت خود را نشان می ­دهد، بنابراین باید مشتریان بالقوه خود و نوع نگاه و دیدگاه و سلایق آنه­ا را بشناسید تا بتوایند لوگویی را طراحی کنید که به خوبی توجه آنها را جلب کند.

کارشناسان معتقدند مهم ترین چیز برای یک لوگو برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان کسب و کار می باشد. لوگو میتواند به سرعت توجه مخاطبان ما رو جلب کنه چرا که مغز انسان تصاویر را بیشتر به خاطر خواهد سپرد تا متن و شنیده ها را! این مقدار برای تصاویر ۸۰ درصد و برای نوشتارها ۲۰ درصد است. این موضوع میتواند به نفع شما شود اگر یک لوگوی خوب طراحی کرده باشید.

 

بیشـــتر بخــــوانیــــد: رشته گرافیک چه شغل هایی دارد؟

 

لوگو شما اثبات کننده حرفه­ای بودن شماست:

نمی توانید هیچ برند یا تجارت موفق و حقیقی  را بیاد آوریم که لوگو نداشته باشد. هر مقدار که کسب و کار یا برند شما معتبرتر و شناخته شده تر باشد مخاطبان از برند شما انتظار دارند که لوگویی منحصر به فردتری داشته باشید.

لوگو نشان دهنده هویت برند شماست

برای اینکه برند موفق و پرفروشی داشته باشید، باید همه عناصر را به گونه ­ای طراحی کنید که در عین سادگی، افراد را تحت تاثیر قرار دهد. اگر چه لوگو تنها یک بخش از برند شماست، اما فعالیتی را بیان می­کند که کسب و کارتان براساس آن تاسیس گردیده است. تصاویر، رنگ­ها و حتی فونت­ها باید مرتبط با فعالیت کاری شرکت یا تیم شما باشد، چرا که همه این عناصر در کنار هم می­توانند زمینه را برای تاثیر گذاری کسب و کارتان فراهم کنند. فلسفه لوگو شرکت­های معروف دنیا را می­توانید در اینجا ببینید.

جمع بندی

شاید در نگاه اول گمان کنید که لوگو تنها یک بخش از برند شما را تشکیل می دهد ولی زمانی که تجربه کافی در زمینه برند سازی را بدست بیاورید متوجه می شوید که یک لوگوی مناسب می تواند پایه و اساس برند شما را تشکیل دهد. ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا لوگو پایه و اساس یک برند است؟ علت آن است که لوگو بر روی تمامی کارت‌ها، محصولات و نامه‌های کاری شما ثبت خواهد شد در واقع می­توانیم بگوییم که لوگو یک زبان بین المللی است که شما را به مشتریان بالقوه در جهان معرفی می­کند، از همین رو، لوگویی که انتخاب می‌کنید باید کاملاً متناسب با فعالیت خدماتی یا تجاری شما باشد.

طراحی لوگو در کسب و کار

در مورد طراحی لوگو سوالی دارید در زیر نظر بنویسید، همچنین برای حرفه­ ای تر شدن شما به صورت کاربردی ما دوره­ های آموزشی سایت کارمان رو به شما معرفی می­کنیم که در انتهای آموزش با برگذاری دوره­های کارآموزی و اجرای پروژه­ های واقعی شمارو بصورت عملی برای حضور در دنیای واقعی آماده میکنه، شما با کلیک بر روی لینکهای زیر میتونید اطلاعات مربوط به هر دوره رو ببینید.

همچنین شما برای طراحی لوگو کسب و کار خود میتوانید با شرکت در دوره آموزشی کار آموزی گرافیک تبلیغاتی به کلیه نکات لازم در این مبحث دسترسی پیدا کنید.

لازم به ذکر است که تمامی این دوره ها به صورت آنلاین برگزار شده و شرکت آن ها برای تمامی علاقه مندان از سراسر کشور، فارغ از محدودیت های جغرافیایی، وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی درج شده در این صفحه با ما تماس بگیرید

حائریمشاهده نوشته ها

Avatar for حائری

موسس کارمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *