بازاریابی دیجیتال

امروزه دنیای دیجیتال مارکتینگ همواره دستخوش تغییر و بروز شدن است و اتفاقات زیادی در آن رخ میدهد.ما برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال نیاز به این داریم که کار خود را همواره بررسی کنیم و نتایج و عواقب حاصل از کار خود را تحلیل کنیم.همانطور که گفتم دنیای دیجیتال مارکتینگ در حال حرکت است.اگر شما فقط درگیر این حرکت بشین و از نتایج و وضعیت کار های خود بی خبر بمانید، باعث به وجود آمدن اشتباهاتی میشود که شمارو از رسیدن به هدف دلخواهتون باز میدارد یا آن را به تاخیر می اندازد.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

عصر امروز،عصر اینترنت است.با نفوذی که اینترنت در زندگی ما انسان ها کرده است شاهد این هستیم که کاربران استفاده از اینترنت هر روز افزایش میابند.در این بین افرادی هستند که کسب و کار خود را وارد اینترنت کردن و بازاریابی کار خود را در فضای دیجیتال انجام میدهند.دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال درواقع به مجموع تمام فعالیت های بازاریابی گفته میشود که در محیط اینترنت ویا دستگاه های دیجیتال صورت می گیرد.

در این نوع از بازاریابی ،کسب و کارها از کانال های دیجیتال مانند وب سایت ها،موتورهای جست و جو،شبکه های اجتماعی،ایمیل و اپلیکیشن ها استفاده میکنند تا با مشتریان و کاربر های خود در ارتباط باشند.

بازاریابی یابی سنتی در فضای فیزیکی ،تماس تلفنی و تبلیغات مانند پستر و بنر صورت می گیرد.فروشنده و صاحب کسب و کار، قدرت تحرک و انعطاف بیشتری در بازاریابی دیجیتال دارد.زیرا بازار یابی دیجیتال در فضای بزرگ تری است و دست شرکت ها و کسب و کارها را باز گذاشته.

اشتباهات بازاریابی دیجیتال!

فعالیت در بازاریابی دیجیتال راحت نیست و نیاز به آموزش و آگاهی های لازم خود را دارد.همه افرادی که در این زمینه کار میکنند موفق نیستند و با انجام یک سری اشتباهات کسب و کار و برند خود را تحت تاثیر قرار میدهند.اکنون به چند مورد از اشتباهات بازار یابی دیجیتال میپردازیم:

نبود هدف مشخص

هنگامی که ما قصد شروع یک کمپین را داریم،قبل از شروع فعالیت خود، نیاز به یک هدف گذاری مشخص داریم.ما باید بدانیم که چه نتیجه ای از این کار خود میخواهیم.پس باید اهداف مشخصی برای خود در نظر بگیریم و برای رسیدن به آن اهداف برنامه ریزی کنیم.

نبود هدف باعث میشود که ما نتوانیم موفقیت خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و اگر نتوانیم موفقیت خود را مورد ارزیابی قرار دهیم. توانایی شناخت نقاط ضعف و قوت کارخود را نخواهیم داشت.پس سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ و فعالیت در آن بدون داشتن هدف مشخص عملا کار بیهوده ای است.

مخاطبان مناسب خود را هدف قرار نمیدهد

یک کسب و کار و برند را در نظر بگیرید که برای کسب و کار خود، تولید محتوای قوی در نظر گرفته است.اما با این وجود این تولید متحوا،برای مخاطبان مناسب خود صورت نگرفته است.شما باید ببینید که کسب و کارتان چه کسانی را به خود جذب میکند و روی آن ها هدف گذاری کنید.بررسی کنید که از چه راهی بیشتر مخاطب جذب می کنید،از وب سایتتون یا شبکه های اجتماعی و…،و سعی کنید سرمایه گذاری بیشتری روی آن بخش کنید زیرا بیبشتر مخاطبان هدف خود را از آن طریق دریافت میکنید.

تجزیه و تحلیل ها را مورد بررسی و توجه قرار نمیدهد

برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال ما نیاز داریم که کمپین هایی که تشکیل دادیم در مسیر درستی قرار بگیرند.کمپین ها باید همواره عملکرد کسب وکارها را به شکلی منظم و مرتب مورد بررسی قرار دهند. هنگامی که عملکرد یک کسب و کار را مورد تجزیه و تحلیل قرارمیدهید،باید کلیت کار مد نظرتون باشه و این که هر روز ماتریس بازدیدکنندگان وب سایت خود را تغییر دهید کمک خاصی به شما نمی کند. بلکه شما باید به روند کلان آن توجه داشته باشید.

نگرش مشتری محور ندارند

نقش مهم در جذب، تعامل، تبدیل و حفظ مشتریان بازاریابی است. و سازمانها کم کم درگیر نگرش مشتری محور می شوند. برندها از طریق شخصی سازی، تعیین اهداف، تهیه نقشه سفر و تحلیل داده ها، اکنون می توانند یک تجربه برند سفارشی سازی شده ای ارائه دهند که برای مشتری ارزش قائل است  ما باید خواسته های مشتری را اولویت کار خود قرار دهیم به عبارتی باید بدانیم که مشتری چه چیزی را از ما میخواهد و چه بخشی از کار ما جذابیت بیشتری برای آن دارد تا باعث شود برند ما را بخاطر بسپارد و بازهم به سیستم برگردد.

عدم ارزیابی

برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال،ارزیابی مداوم کار خود مهم و ضروری است.باید فعالیت های خود را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید. و ببینید چه چیزی کار میکند و باعث موفقیت کار شما میشود و چه عملی نتیجه دلخواه شمارا نمیدهد و پیامد های بدی برای کمپین شما خواهد داشت.شما نیاز به این دارید که بدانید آیا کمپین شما در مسیر درستی حرکت میکند یا خیر؟نتها راهی که میتوانید بدانید کسب و کار شما در مسیر درستی قرار دارد،ارزیابی است.

درشبکه های اجتماعی فعالیت ندارند یا انطور که باید داشته باشند ندارند!

شبکه های اجتماعی نقش خیلی مؤثری میتوانند در کسب و کار شما داشته باشند.شما میتوانید در شبکه های اجتماعی با مشتریان خود تعامل و گفت و گو کنید.خواسته ها و پیشنهاد های آنها را بدانید و به آنها پاسخ دهید.همین عمل موجب ارتباط عمیق تری با  مشتریان خواهد شد و باع جلب توجه و اعتماد آنها خواهد شد. شما با حضور قوی در شبکه های اجتماعی،باعث موفقیت وب سایت خود نیز خواهید شد. پس شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید و بصورت هدفمند و برنامه ریزی شده در آن فعالیت کنید.

با تیم فروش ارتباط خوبی ندارند

برای موفقیت در هرکاری باید ارکان اون سیستم یا کمپین ارتباط خوبی باهم داشته باشند.یکی از اشتباهات بزرگی که بازاریابان آنلاین انجام میدهند،عدم ارتباط با تیم فروش است در حالی که باید با آنها در ارتباط باشند و بیت دو تیم تعامل ایجاد کنند و تجارب یکدیگر را در اختیار هم بگذارند.تیم فروش ارتباط بیشتری نسبت به تیم بازاریابی آنلاین با مشتریان دارد پس شناخت بیشتری هم نسبت به مشتریان دارند.

جمع بندی

همه ی ما انسان ها در زندگی اشتباه میکنیم ولی کمتر کسانی هستند که از اشتباهات خود فرصت میسازند و آن را زمینه موفقیت کار خود میکنند.موفقیت در هرکاری نیاز به تلاش،آگاهی ،تجربه و  اگر کار تیمی بود هماهنگی و ارتباط بین ارکان آن تیم دارد.بازاریابی دیجیتال هم برای موفقیت نیاز به موارد گفته شده دارد.سرمایه گذاری،کسب و کار،تبلیغات،خرید و فروش و… همه و همه درحالی دیجیتالی شدن هستند.عصر امروز عصر دیجیتال است پس برای ورود به این دنیا نترسید و سعی کنید برای گسترش کار خود بصورت حرفه و آگاهی لازم وارد شوید.

حائریمشاهده نوشته ها

Avatar for حائری

موسس کارمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *