رتبه بندی سئو سایت

رتبه بندی سئو سایت ها امروزه عاملی حیاتی و متمایز کننده شده است.به دلایل متعدد اهمیت آن در  مقاله اهمیت سئو در کسب و کار پیش تر اشاره کردیم. به خصوص برای کسب و کارهایی که در بسترهای دیجیتال به صورت تخصصی فعالیت دارند اهمیت آن دوچندان است. اهمیت رتبه بندی وقتی است که متوجه می شویم 90 درصد جستجو در صفحه اول گوگل می باشد. از این بین 75 درصد جستجو کنندگان فقط سه نتیجه اول را بررسی می کنند. با این اوصاف اهمیت خوب بودن رتبه سئو سایت مشخص می شود. برای ارتقا آن باید یکسری نکات و عوامل را رعایت شود که در ادامه بیان می کنیم . قبل از هرچیز اگر با سئو آشنایی ندارید مقاله سئو چیست ؟ را مطالعه کنید.

عوامل مهم در امتیاز بندی سئو سایت

نکات و فاکتور های بسیاری هستند که در ارتقا رتبه سئو تاثیر گذار می باشد. البته تاثیر رعایت هر کدام خیلی به چشم نیامده و مشاهده نمی شوند. اما با رعایت آنها تاثیر آنها با هم مشاهده شده و اثر زنجیری دارند. تعداد عوامل تاثیر گذار بسیار می باشند .در ادامه تعدادی از آنها که اهمیت و اثر بسیاری دارند را معرفی می کنیم.

تاثیر کلمات کلیدی در امتیاز سئو سایت

در گذشته استفاده بسیار از کلمات کلیدی بسیار رتبه بندی سئو  تاثیر داشت. اما الان این موضوع منسوخ شده . موتورهای جستجوکر محتوایی که تعداد کافی کلمات کلیدی و مترادف های آن داشته باشد را بررسی می کنند. اگر محتوا با کلمات کلیدی مرتبط باشد امتیاز سئو بیشتری دریافت می کند.

رتبه بندی سئو سایت

توضیحات متا و تاثیر در امتیاز سئو سایت

توضیحات متا از آنجا اهمیت دارد که می تواند خواننده را ترغیب به بازدید محتوای شما کند. هرچه که متن شما بیشتر بازدید بخورد امتیاز بیشتری دریافت می کنید. از طرف دیگر موتورهای جستجوگر نیز توضیحات متا رو مورد توجه قرار میدهند. به همین دلیل بهتر است از کلیدواژه و مترادف های آن در توضیحات متا بهره بگیرید. با رعایت این نکات در رتبه بندی امتیاز بهتری دریافت کرده و بیشتر مورد توجه قرار می گیری.

خوانایی و چینش محتوا

بسیار ساده است. خوانا و ساده فهم بودن محتوا موجب راحتی کاربر می شود. در نتیجه کاربران بیشتری برسی محتوا را انتها انجام می دهند و ترافیک سایت بالا می رود. با افزایش ترافیک سایت رتبه بندی سئو آن ارتقا می یابد. بعضی نیز خوانایی را تاثیرگذار در نتایج جستجو های صوتی می دانند.

تاثیر بک لینک ها در رتبه بندی سئو سایت

لینک سازی از کارآمد ترین روش های ارتقا امتیاز در رتبه بندی سئو  می باشد. البته این مبحث از گستردگی بسیاری برخوردار می باشد. در مقاله همه چیز درباره بک لینک و انواع آن با آن بیشتر آشنا شوید.

ارتقا رتبه بندی سئو سایت با بک لینک

تاثیر محتوای بهینه و تخصصی در امتیاز سئو

هرچه یک محتوا تخصصی تر باشد تاثیر بیشتری در ارتقا جایگاه سایت نزد موتورهای جستجوگر دارد. معمولا به محتوا های تخصصی ارجاعات از دیگر سایت ها در مقالات دیگر داده می شود که خود ارزشمند می باشد. از طرفی دیگر خود موتورهای جستجوگر براساس الگوریتمشان محتوا را بررسی می کنند. هرچه محتوا حول کلیدواژه اطلاعات بهتر و پیشرفته تری ارائه دهد امتیاز بیشتری می گیرد.

پروتکل HTTPS

این پروتکل یک استاندارد برای برسی امنیت ارتباطات می باشد. این پروتکل برای ارتباطاتی است که از طریق اینترنت می باشند. این پروتکل از فاش شدن اطلاعات کاربران و یا هک شدن سیستم آنها جلوگیری می کند. موتورهای جستجوگر نظیر گوگل نیز افراد به سمت استفاده از آن سوق می دهند. به همین دلیل برای آن مزایایی نظیر تاثیر در رتبه بندی سایت در نظر گرفته اند.

رسپانسیو بودن سایت و سئو

بخش بزرگی ار کاربران اینترنت در جهان را دارندگان تلفن همراه هوشمند تشکیل می دهند. در نتیجه تطبیق پذیری سایت با گوشی اهمیت بسیاری پیدا می کند. طراحی خوب و قوی واکنشگرایی سایت موجب استفاده راحت کاربران و افزایش بازدیدشده ودر نتیجه رتبه بهتری از گوگل کسب می شود.همچنین علاوه بر بازدید و ترافیک بیشتر موتورهای جستجوگر نیز به واکنشگرایی سایت نیز امتیاز میدهند.

تاثیر رسپانسیو بودن در رتبه بندی سئو سایت

اهمیت سرعت بارگذاری سایت در رتبه سئو

هرچه حجم یک صفحه بهینه تر باشد سرعت بارگذاری آن بیشتر می شود. اهمیت سرعت آنجا مشخص می شود که اگر کمی سایت دیر لود شود و محتوای شبیه به آن موجود باشد. کاربر سراغ دیگر وبسایت ها می رود. در نتیجه تعداد ورود ها و ترافیک پایین آمده و در نتیجه رتبه بندی سئو سایت نیز کاهش پیدا می کند.

بروزرسانی محتوا ها و سایت

اولین اثر بروزرسانی محتواها این است که محتوای شما کاربردی باقی می ماند. با بروز رسانی دوره ای سبب می شوید که ابتدا محتوای منسوخ و ناکارآمد حذف و محتوا کاربردی جایگزین آن شود. در نتیجه ترافیک آن افزایش و در نتیجه رتبه بندی سئو سایت بالا رود.همچنین با بررسی مجدد متوجه ایرادات فنی نیز شده و آنها را رفع می کنید.

ویدئو و صوت و محتوای چند رسانه ای

به کار بردن محتواهایی نظیر صوت و ویدئو از دو منظر موجب بهبود سئو سایت می شود. به شرط اینکه کیفیت محتوا خوب باشد و کاربر را جذب کند. با این شرایط کاربر زمان خوبی را در صفحه سایت می گذارند. در نتیجه ترافیک بالا رفته و رتبه نیز ارتقا پیدا می کند. از طرفی گوگل به صفحاتی که حداقل یک محتوای چند رسانه ای داشته باشند نسبت به صفحاتی که فاقد آن هستند رتبه بهتری می دهد.

محتوا چند رسانه ای و رتبه بندی سئو سایت

بهینه سازی تصاویر

درباره قدرت الگوریتم گوگل در بررسی محتواهای بصری به خصوص تصاویر احتمالا شنیده اید. بهتر است تصاویر استفاده شده بیش ترین کیفیت ممکن در عین بهینگی حجم و ارتباط با محتوا را داشته باشند. همچنین نوشتن کلیدواژه در متن جایگزین عکس و لینک دهی به آن باعث وجود عکس در گوگل می شود. توجه به تصاویر و رعایت این نکات تاثیر خوبی در ارتقا رتبه بندی سئو سایت شما می شود.

جمع بندی :

عوامل و فاکتورهای تاثیرگذار در ارتقا جایگاه و رتبه سایت بسیار زیاد می باشند. این عوامل از نکاتی کلی گرفته و تا کارهای بسیار کوچکی که بسیاری از اوقات حتی به حساب نمی آیند. در مقاله بالا به برخی نکات که از بقیه بسیار تاثیرگذارتر بودند اشاره کردیم. رعایت نکات بالا برای بهبود رتبه بندی سئو سایت شما کمک کننده می باشند. اما نباید به همین ها فقط اکتفا کنید. یکی از مهارت هایی که در دوره دیجیتال مارکتینگ  به آن پرداخته می شود سئو محتوا می باشد. اگر علاقه مند به یادگیری و آشنایی با سئو می باشید شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ موسسه کارمان به شما توصیه می شود.

 

 

 

منبع : BACKLINKO

 

حائریمشاهده نوشته ها

Avatar for حائری

موسس کارمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *