ارز دیجیتال

 ارز دیجیتال و ویژگی های آن

با توسعه فناوری و پیشرفت تکتولوژی، بازار های پولی و مالی نیز با پیشرفت چشم گیری مواجه شدند و رنگ و بوی دیجیتالی به خود گرفتند و بازار ارز های دیجتالی امروزه جزو مباحث داغ روز میباشد و افراد زیادی سرمایه گذاری در این حوزه را آغاز کردند.

شاید شما هم بعد از خواندن این مقاله، تصمیم گرفتید به جمع سرمایه داران این بازار بپیوندید.

در مقاله های قبلی با تفاوت های بورس و ارز دیجیتال ،  فارکس و ویژگی های آن  آشنا شدید، حالا به مزایا و معایب ارز دیجیتال به طور کلی میپردازیم.

با ما همراه باشید.

ویژگی های ارز دیجیتال
مزایای ارز دیجیتال

مزایا ارز دیجیتال:

امنیت

ارزهای دیجیتال به دلیل استفاده از سیستم بلاکچین از امنیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند و هکر ها به هیچ عنوان نمیتوانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند و هیچگونه تقلب و کلاهبرداری در آن وجود ندارد و این امر یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آنها در بازار های اقتصادی شده است.

آزادی و قابلیت دسترسی سریع

برای خیلی از ما پیش آمده است که برای یک تراکنش مالی الزام مراجعه حضوری به مرکز مورد نظر و ارائه  اسناد مشخصی بوده است اما در معاملات ارز های دیجیتالی تمام اطلاعات و  مدارک شما در سیستمتان وجود دارد و در هر موقعیت مکانی که باشید میتوانید کار مورد نظرتان را انجام دهید.

صرفه جویی در زمان

میدانید که انتقال پول به کشور های خارجی امری پردردسر و زمان بر است اما با استفاده از این ارز ها در چنددقیقه میتوان اعتبار موردنظر خود را به شخص دیگری در کشوری دیگر انتقال دهید.

عدم وجود واسطه در بازار ارز دیجیتال

در این نوع ارز ها هیچگونه سازمان، موسسه یا نهاد دولتی روی آن تلسط و کنترل  و یا امکان جلوگیری از آن را ندارد.

خرید بین المللی با استفاده از ارز های دیجیتالی

در کشورهایی مانند کشور ما که تحریم هستیم و نمیتوانیم از حساب بین المللی استفاده کنیم. با ارزهای دیجیتال میتوانیم از کشور های دیگر خرید انجام دهیم. مثلا برای خرید اکانت Netflix یا خرید vpn  استفاده کنیم.

ویژگی های ارز دیجیتال
معایب بازار ارز دیجیتال

معایب ارزهای دیحیتال

نوسان قیمت

در بازار ارزهای دیجیتال اخبار سیاسی و حوادثی که در جهان اتفاق می افتد میتوانند باعث نوسان قیمت در آنها شوند. افراد زیادی توانسته اند سوار بر این موج سرمایه خود را افزایش دهند و برخی نیز دچار ضرر مالی شده است. پس در زمان خرید و فروش باید بسیار محتطاطانه و با مشورت افراد متخصص عمل نمود.

سواستفاده سودجویان

درست است که سایت های ارز دیجیتال دارای امنیت بالا میباشد اما کسانی که میخواهد در این بازار تبادلات مالی داشته باشند باید دقت داشته باشند با چه افرادی و چه wallet هایی سروکار دارند و رمز ارز های خود را در اختیار افراد نشناس قرار دهند تا مورد کلاهبرداری و سواستفاده قرار نگیرند.

 

غیرقابل بازگشت بودن تراکنش های ارز دیجیتال

در بازار های مالی دیجیتال درصورت تراکنش اشتباه متاسفانه امکان بازگشت وجود ندارد. در هنگام تبادلات مالی دقت لازم را حاصل فرمایید.

 

عدم وجود قوانین در کشور ها

متاسفانه این ارز ها هنوز توسط دولت ها به رسمیت شناخته نشده است پس اگر کلید خصوصی رمز شما در اختیار شخص دیگری قرار گیرد یا به دلیل اشتباه خودتان ارزی در یک حساب دیگری وارد کنید امکان پیگیری یا بازگرداندن آن امکان ندارد.

سخن پایانی :

در ورود به بازار ارزهای دیجیتال نیز همانند انجام هرکاری خطراتی وجود دارد و ما باید قبل از آن معایب و مزایا آن کار را بسنجیم و درصورتی که در خود قابلیت انجام آن کار را دیدیم یا دید باز و درایت ریسک پذیری کنیم و با دقت قدم برداریم.

با امید موفیقت برای شما.

حائریمشاهده نوشته ها

Avatar for حائری

موسس کارمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *