چطور در طراحی گرافیک خلاق باشیم؟

خلاقیت مولفه مهمی است که به کار گیری آن در هر کاری، تاثیرگذاری آن را به طور چشمگیری افزایش می دهد. طراحی گرافیک نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر چه خلاقیت شما در انجام آن بیشتر باشد، طراحی های تاثیرگذارتری خواهید داشت. همچنین میزان ماندگاری آن ها در ذهن مخاطبان نیز بیشتر شده و در نهایت خروجی های باکیفیت تری خواهید داشت. اما سوال این است که چطور در طراحی گرافیک خلاق باشیم؟ در این مطلب به بررسی راهکارهایی پرداخته ایم که به این سوال پاسخ می دهند. با ما همراه باشید.

خلاقیت چیست؟

خلاقیت به معنی نمایش مفهوم مورد نظر شما به روشی است که بیشترین توجه را از جانب مخاطبان به خود جلب کند. با توجه به این تعریف، برای خلاق بودن نیازی به هوش بسیار بالا و یا نبوغ فراوان نیست.

چند راهکار ساده برای این که در طراحی گرافیک خلاق باشیم

سلیقه مخاطب را بشناسید.

در دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی برای شناخت مخاطبان وجود دارد. شما در ابتدا مخاطبان خود را شناسایی کرده و آن ها را در قالب چند پرسونا دسته بندی می کنید. با بررسی شخصیت این پرسوناها، سلیقه مخاطبان خود را خواهید شناخت. این کار یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید در زمان اجرای خدمات طراحی گرافیکی به آن توجه داشته باشید. تشخیص رنگ مورد علاقه، بررسی سن افراد، جنسیت آن ها، جدی یا شوخ بودن شخصیت آن ها و … از جمله مواردی هستند که در این مرحله باید مورد بررسی قرار بگیرند.


برای مطالعه بیشتر درباره قوانین مربوط به رنگ ها از این لینک استفاده کنید.


چند راهکار ساده برای خلاقیت در طراحی گرافیک

ایده های جدید را بپذیرید تا خلاق باشید.

همیشه نباید همه چیز بر اساس قالب های ذهنی شما پیش برود تا به موفقیت دست یابید.گاهی اوقات لازم است جور دیگری به موضوعات فکر کنید و از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنید. با این کار ایده های خلاقانه تری به ذهن شما خطور خواهد کرد.

نکته مهم این است که در ابدا باید هدف و پیام مورد نظر شما مشخص شده و موضوع طرح کاملا شفاف سازی شده باشد. به یاد داشته باشید که اگر از ابتدای کار به دنبال طرح ریزی برای نحوه اجرای کار باشید، راه خلاقیت و ورود ایده های جدید را مسدود خواهید کرد.

ذهن خود را خالی کنید.

همیشه ذهن های خالی تمرکز بیشتری برای پیدا کردن ایده های خلاقانه دارند. پیش از شروع کار طراحی، ذهن خود را از همه چیز خالی کنید. ایده اولیه را بسیار ساده در نظر بگیرید. کمی به اتود اولیه خود نگاه کنید. خواهید دید که چقدر ایده های نو و خلاقانه به سراغ شما خواهد آمد.

المان های بصری خلاقانه و مرتبط انتخاب کنید.

پیش از آغاز طراحی، المان های بصری مرتبط با ایده و هدف طرح را انتخاب کنید. سپس به دنبال ارتباط آن با ایده بگردید. شک نداشته باشید که با کمی تمرکز و فکر کردن، طرح های خلاقانه ای خواهید ساخت.

طراحی های خلاق خوب ببینید.

دیدن طراحی های خوب و حرفه ای یکی از مهم ترین راه ها برای بهبود کیفیت و افزایش خلاقیت در طراحی های گرافیکی شما است. بنابراین همیشه در برنامه خود زمان مشخصی را به پیدا کردن و بررسی ایده های خلاقانه اختصاص دهید. به مرور زمان خواهید دید که سطح ایده ها و طراحی های شما چقدر بهتر خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله چندین راهکار ساده اما موثر برای افزایش خلاقیت در طراحی های گرافیکی را به شما معرفی کردیم. سایر مقالات ما را در وبلاگ سایت کارمان مطالعه کنید تا اطلاعات کامل تری در این باره به دست آورید. امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد.

حائریمشاهده نوشته ها

Avatar for حائری

موسس کارمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *