تقویم اقتصادی فارکس

اهمیت تقویم فارکس


برای توضیح درباره تقویم اقتصادی فارکس ابتدا باید اشاره کنم، همانطور که در  مقاله قبلی با بازار فارکس آشنا شدیم؛ میدانیم در بازار فارکس سه راه برای تحلیل بازار و توسعه ایده های معامله وجود دارد.

  1. تحلیل تکنیکال
  2. تحلیل بنیادی
  3. تحلیل احساسات بازار

هرکدام از روش های بالای ابزار مخصوص خودشان را دارند.

تقویم اقتصادی فارکس (Economic Calender) یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ابزارها برای تحلیل بنیادی است.

تحلیلگران از این ابزار استفاده میکندد تا بتوانند از اتفاقات و رویداد هایی که میتواند روی نرخ ارز ها تاثیرگذار باشد باخبر شوند.

در این مقاله میخواهیم با این ابزار مهم و حیاتی فارکس آشنا شویم.

با ما همراه باشید.

ویژگی های تقویم فارکس چیست

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟

تقویم اقتصادی فارکس یک جدول زمانی است که در آن لیست رویدادهای مهم و تاثیرگزار جهانی در بازارهای فارکس و اقتصادی قرار است رخ دهد، که روی نرخ ارز تاثیر دارد نوشته شده است. معامله گران باید حتما به آن توجه داشته باشند.

تقویم اقتصادی FXStreet فقط اطلاعات عمومی در زمان واقعی را ارئه می‌کند. اطلاعات منتشر شده راهنمای کار در بازارهای مالی نمی‌باشد. تقویم اقتصادی FXStreet در زمان کنونی بدون اطلاعات قبلی می تواند تغییر کند.

دلیل اهمیت  تقویم اقتصادی FXStreet

تقویم فارکس اهمیت بالایی دارد؛ چون به معامله‌گر اطلاعات مهمی میدهد از قبیل رویداد ها و سخنرانی هایی که قرار است در آینده برگزار شود؛  وقتی معامله‌گر از چنین مسائلی آگاه شود می‌تواند تحلیل‌های لازم را انجام دهد، روی ارزهای مورد نظر سرمایه‌گذاری کند و در نهایت به سود برسد.

در تقویم فارکس همه چیز از نظر اهمیت، زمان و جهت کاملاً روشن و مشخص شده است و به همین خاطر معامله‌گر هنگام مطالعه این تقویم سردرگم نمیشود.

اخبار فارکس یکی از مهمترین اطلاعاتی است که در هنگام معامله باید به آن توجه کنید. ممکن است نمودار جفت ارز در بهترین حالت تکنیکالی برای باز کردن معامله باشد، اما خبری که منتشر می شود باعث به هم ریختن تمام معاملات شود. پس حتما قبل از باز کردن معامله از نبود خبر تاثیرگذار مطمئن شوید

دسته بندی اطلاعات موجود در تقویم فارکس از نظر اهمیت

رنگ قرمز و نشانه سه ستاره اهمیت زیاد

رنگ نارجی و نشانه دو ستاره اهمیت متوسط

رنگ زرد و نشانه یک ستاره اهمیت پایین

تقویم فارکس چه ضرورتی دارد

6 سایت های معتبر برای چک کردن Economic Calender کدام اند

1 فارکس فکتوری Forex Factory

فارکس فکتوری معتبرترین و محبوبترین سایت اخبار فارکس و تقویم اقتصادی در دنیاست که تقریبا تمامی معامله گران فارکس از این سایت استفاده می کنند

یک ویژگی مهم این سایت بخس انجمن گفتگو است که معامله گران میتوانند باهم تبادل نظر کنند و گاهی نیز اندیکاتور و سیستم های معاملاتی خوبی را بهم معرفی میکنند

2  سایت investing.com

سایت investing.com هم یکی از سایت های خوب در زمینه اخبار روز و اخبار فارکس است.

یکی از دسترسی به نمودار زنده جفت ارزها و ارزهای دیجیتال نیز از امکانات خوب این سایت است.

درجه اهمیت بندی اخبار در این سایت براساس تعداد ستاره میباشد

 

3  سایت fxstreet

.این سایت جزو بهترین سایت های بریا تقویم اقتصادی فارکس است. معرفی بروکرهای برتر فارکس در دنیا، تحلیل تکنیکال، سیگنال خرید و فروش، مطالب آموزشی و … از بخش های دیگر این سایت هستند.

4  سایت Babypips

این سایت برای آموزش مقدماتی معامله در فارکس است. پس تازه کاران فارکس این سایت را از دست ندهند.

این سایت مفاهیم پایه‌ای فارکس را برای شما می‌شکافد و به صورت یک دوره رایگان ارائه می‌دهد.

دارای ستون‌های مقالات در رابطه با روانشناسی، معاملات خودکار و اولین معامله است که برای معامله‌گران تازه وارد در دسترس قرار دارد.

5   سایت DailyFX

این سایت یک سایت خبری روزانه رایگان است. DailyFX منبعی عالی برای اخبار دقیقه‌ای بازار و تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی به شمار می‌رود.  زیرا این سایت تمام رخداد های اقتصادی بزرگی که در جهان قرار است رخ بدهد را نشان میدهد.

این تقویم تقویم اقتصادی شامل اطلاعاتی مانند نمودارهای فارکس و انجمن گفتگو میباشد.

سایت RatesFX

این سایت نرخ تبادل ارزها را در همه جفت ارزها نشان می‌دهد. این سایت یک منبع جامع برای مشاهده نرخ‌های روزانه و اطلاعات عملکرد است که علاوه بر نرخ تبدیل ارزها، خدمات اخطار برای اطلاع ‌رسانی سیگنال‌ها را ارائه می‌دهد. پس قبل از انجام هر معامله حتما این سایت را چک کنید و از نرخ ارز ها باخبر باشید

قبل از انجام هر معامله با خبر بودن از قیمت روز اهمیت زیادی دارد این نکته برای بازار ارز و فارکس از اهمیت بیشتری برخوردار است.

چرا از تقویم فارکس باید استفاده کنیم

جمع بندی

با استفاده از تقویم فارکس میتوانید یک برنامه ریزی بلند مدت برای خود داشته باشید و با دید باز تری تصمیم بگیرید و احتمال موفقیت خود را بالاتر ببرید. اما مراقب باشید که حساسیت بیش از حد به خرج ندهید و برای اخبار کم اهمیت زیاد خودتان نگران نکنید و با توجه به اخبار مهم روز و رویدادهایی که خواهد رخ داد تصمیم بگیرید.

 

همچنین بخوانید

فارکس چیست؟

اصطلاحات مربوط به فارکس

بورس یا فارکس

حائریمشاهده نوشته ها

Avatar for حائری

موسس کارمان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *